donderdag 2 november 2006

Poggio Mirteto

Na een trip van 32 km kwam ik vanmiddag om vijf uur aan in Poggio Mirteto. Een leuk stadje boven op een steile heuvel. Ik had niet verwacht hier een internet-point aan te treffen, maar het mooie plaatsje is groter dan ik dacht. Op de plaatselijk piazza trof ik bijgaand richtingbord aan (het was al donker). Maar met de flitser kwam het toch aardig in beeld. Rome begint nu wel heel dichtbij te komen...




Schoenen
Ik heb maar eens foto gemaakt van mijn schoenen. Ik heb uitgerekend dat zij ieder op weg naar Rome zo'n kleine twee miljoen stappen hebben gezet. De zolen zien er nog prima uit (al moet ik wel zeggen dat ik stenen met scherpe punten steeds meer begin te voelen). Maar het leer aan de bovenkant (met name bij de "vouw" van de tenen) begint te scheuren (ik heb ze wel regelmatig ingevet). Zij zijn dus zondag in Rome letterlijk aan het eind van hun latijn. Na deze reis komen ze op een mooi plekje te staan als aandenken aan een mooie reis. Voor mijn toekomstige wandelingen met Mieke zal ik naar een nieuw paar moeten gaan uitkijken.

GPS
Ik deze reis heel veel gebruik gemaakt van een GPS. Dat is een apparaatje (op oplaadbare batterijen) dat in staat is op basis van signalen van satellieten tot op een paar meter nauwkeurig je positie te bepalen. Ik heb er dan een met wat extra "toeters en bellen", zoals een hoogtemeter, een kompas, een onderliggende (groffe) kaart, kilometer teller (zo weet ik dus hoeveel kilometer ik heb gelopen), tracklog (geeft op de kaart aan hoe en waar ik heb gelopen) enz.
Deze GPS heeft mij (vooral in het laatste deel vanaf Firenze) vaak geholpen en mee voorkomen dat ik fout liep.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Cees, als ik die afstand lees, 55 km, zul je mogelijk zaterdag al in Rome zijn. Mieke zag ik vanmorgen de stoep vegen, dus je kunt over enkele dagen over een schoon pad naar het huis en zo te zien was ze er klaar voor om naar Rome te gaan.

Wij wensen jullie samen een paar heel fijne dagen in Rome en een goede thuisreis. En alvast een fantastisch gevoel dat je je reis volledig hebt afgemaakt, met naar wij vertrouwen met grote voldoening. Jenny en John

PS. naast wat Jos schrijft over de ronde tafel gesprekken, kijken we ook weer uit naar een stevige donderdagavondloop.

Alex zei

Beste,
wij hebben veel interesse in de tracklog van uw voettocht naar Rome.
alexboel@gmail.com