dinsdag 31 oktober 2006

Stroncone

Vandaag ben ik aangekomen in Stroncone en heb ik na twee dagen het Rieti-dal achter me gelaten. Stroncone ligt op 5 km afstand van Terni. Omdat er in Stroncone geen internet is ben ik even met de bus naar Terni gegaan. Gezien de grootte van de plaatsjes waar ik de komende dagen kom, verwacht ik dat ik voor zondag geen internet meer tegenkom en dat dit tot Rome mijn laatste weblog is. Natuurlijk zal ik - eenmaal aangekomen in Rome - jullie hiervan op de hoogte brengen.

Cammino di Francesco
De afgelopen twee dagen (zondag en maandag) ben ik in een soort U-bocht door het Rieti-dal gewandeld. Daarbij heeft mijn route grotendeels het daar uitgezette wandelpad "Cammino di Francesco" gevolgd. Dit is een route langs plaatsen waar Franciscus is geweest en waar nu een klooster is: Poggio Bustone, Rieti (2 stuks) en Greccio. Als jullie meer van deze wandelroute willen lezen (in het Italiaans) of plaatjes kijken: klik dan hier.
Van het klooster in Greccio, dat als het ware hoog tegen een berg is geplakt, heb ik een foto gemaakt:












1 opmerking:

Anoniem zei

Ja, Cees, het zit er bijna op. Als ik zie hoe enthousiast je schrijft,
lijkt het of je met gemak kunt doorlopen tot Siciliƫ.
Arie is met vakantie, dus moet ik je laten weten dat Vitesse zondag 2-2 heeft gespeeld tegen Excelsior(penalty tegen in laatste minuut verlenging!). Het wordt tijd dat je weer aan de ronde tafel komt, met de verkiezingen in aantocht missen we een stevig links geluid.
Geniet nog een paar dagen en goede terugreis met Mieke.