zondag 22 oktober 2006

Assisi

Aan het begin van de middag ben ik na een korte etappe (15 km) aangekomen in Assisi. Toen ik 3 km voor Assisi was begonnen om 12 uur alle kerkklokken het Angelus te luiden. Het leek net of ik welkom werd geheten door al dat gebeier van het mooie stadje boven op de berg.
Het weer is hier sinds donderdag omgeslagen. Er is geen dag meer voorbijgegaan zonder regen en dat is voor mij wel even wennen. Ik ben zo verwend met mooi weer (tot nu toe maar 5 dagen met een beetje regen). Maar zaterdag en vanmorgen heb ik grote stukken met de poncho moeten wandelen. Ook nogal wat hellingen zijn veranderd in glijbanen van modder en klei, dat maakt het wandelen er niet beter op. Maar voor de komende week is gelukkig een weersverbetering aangekondigd.

Ponte Santa Croce
Als je aan de noordkant Assisi binnenkomt ga je over een hele oude brug, die er al was in de tijd van Franciscus. Deze brug heeft hij vaak gebruikt in zijn reizen richting Gubbio en Florence. Het is daarna nog een hele klim (zeker 150 meter hoogteverschil over 1250 meter) om via de Porta San Giacomo Assisi binnen te wandelen.


Sentiero San Francescano della Pace
De Italianen hebben vanaf Gubbio naar Assisi een wandelpad uitgezet langs een groot aantal plekken waar Franciscus ook is geweest. Dit wandelpad is in zijn geheel opgenomen in de Franciscaanse voetreis die ik volg richting Rome. Als je op de foto klikt kun je de tekst (ook in het Engels) wellicht lezen.


Herfst
In mijn vorige weblog heb ik nogal negatief gedaan over de strada bianca. Vandaag had ik een hele mooie: vlak met witte en rode steenslag. En zoals jullie zien: ook hier is de herfst begonnen met mooie kleuren aan de bomen.

1 opmerking:

Anoniem zei

Cees,

Hierbij de laatste reactie op jouw weblog. Morgen vertrekken we voor een maandje vakantie. Via de weblog hebben we kunnen meegenieten van je belevenissen en de indrukken die je onderweg hebt opgedaan. We hebben daar heel erg van genoten.

De weersvoorspelling voor Rome ziet er voor de komende week prima uit. Als de voorspelling klopt ga je met heel mooi weer Rome binnenlopen. Vast gefeliciteerd met de (bijna) volbrachte pelgrimage en we wensen je samen met Mieke nog heel fijne dagen in Rome.

Groetjes Arie en Froukje

N.B Je hebt me gevraagd je op de hoogte te houden van Vitesse. Hierbij de laatst uitslag, Excelsior-Vitesse 2-2. Laatste doelpunt van Excelsior in de zesde minuut van de extra tijd.