maandag 11 september 2006

Sonthofen

Aan het einde van de middag ben ik Sonthofen aangekomen (lig 15 km ten noorden van Oberstdorf). Ik had hier een afspraak met Jos Huver en zijn Maria, die hier in de buurt komen genieten van een welverdiende vakantie en een paar nuttige maar ook hele leuke spullen voor mij hebben meegenomen: naast wat huishoudelijke spullen en warme kleren voor in de Alpen en een mooie kaart van Mieke was er een hele kaartenverzameling met allemaal goede wensen en opbeurende teskten van de jongens van de hardclub (en hun ega´s). Zij voelen zich blijkbaar wel in positieve zin aangesproken door mijn verhaal uit Konstanz. De avond met Jos en Maria hebben we heel gezellig doorgebracht in een lokale eetgelegenheid; die zijn er genoeg hier in Duitsland. De mensen hier zien er dan ook niet ondervoed uit.

Vuurdoop
Vandaag en gisteren heb ik een nieuwe vuurdoop gehad door mezelf boven de 1900 meter te begeven in de „vooralpen“ (Allgau). Het was vooral vandaag zwaar omdat er steeds (5 keer achter elkaar) een nieuwe top moest worden beklommen van 1700 naar 1900 meter en weer terug en dat vijf keer en tenslotte kwam er een afdeling naar 700 meter. Ondertussen moest er somsook nog „gekletterd“ worden (=klimmen met handen en voeten). Dat had ik niet verwacht en dat viel dus nogal tegen. Ik heb gezien dat zoiets de komende dagen niet meer gaat gebeuren anders had ik uit moeten zien naar een andere route. Gisteravond en vannacht voor het eerst in een berghut (Staufner Haus) doorgebracht. Een hele leuke ervaring. Lopers onder elkaar verbroederen snel dus we hebben samen zowel de maaltijd als de bijbehorende spiritualiĆ«n onder uitwisseling van veel leuke verhalen genuttigd. Om 10.00 uur was het stil. Dat wil zeggen op mijn kamer (ik had een kamer met vier bedden voor mezelf). In de kamer twee deuren verder lag een groep van 12 man om het hardst te snurken...

Reacties
Ik krijg nog steeds zowel als commentaar op de weblog als via email heel veel reacties. Ik zou graag iedereen persoonlijk willen bedanken en ook persoonlijk willen reageren, maar gezien het late tijdstip (het is nu kwart voor twaalf) gaat me dat niet meer lukken. Ik hoop er in de nabije toekomst (op een rustdag of zo) aan toe te komen. Voorlopig moeten jullie het doen met een onpersoonlijk bedankje maar dat is wel heel erg gemeend!! Want ik vind het "toll" en "super" (zoals de Duitsers zeggen) zoals jullie met me meeleven.

De komende dagen zit ik weer in een hut met waarschijnlijk geen internet. Dus het zal voorlopig wel stil worden van deze kant.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi Cees,
Leuk je verhaal te lezen; ik ben wat later ingestapt!
Wij gaan eind september naar Italie; kom je nog langs het Gardameer??
Groetjes en goede reis ,
Elly

Anoniem zei

Dag wandelaar, zelf ben ik een maandje terug van mijn voetreis naar Rome. De Alpen zijn prachtig maar toen zuchtte Italie - evenals de rest van Europa - onder de warmte. dat maakt lopen tot een speciale ervaring.

Ik wens je veel genoegen onderweg, mooie contacten en lekker lopen. En als je uitgewandeld bent neem dan eens contact met me op om ervaringen uit te wisselen.

Ik ben al weer jaloers op jou - en elke lange afstandswandelaar - nu ik hier weer in mijn leven van alle dag ben aangeland.

Hartelijke groet,

Gert Wich
gwich@hccnet.nl

Anoniem zei

Hallo Cees,
Wij volgen hier vol belangstelling en waardering jou tocht.
Je bent inmiddels al een heel eind opgeschoten, maar vanaf de Alpen zal het wel iets langzamer gaan.
Mocht je nou door net zo hard door de Alpen heen vliegen dan kun je hier zo weer aan de slag, want het is af en toe echt een gekkenhuis.
Vanaf het zonnige Arhnem willen wij jou nog veel succes wensen met de reis.
Groeten je colega's
P.S. Cees nog bedankt voor je felicitatie, groeten Charon