zaterdag 12 augustus 2006

Waarom een voetreis naar Rome?

Reden 1 : Wandelen is een grote hobby.
Voor mij is wandelen een ideale manier van verplaatsen: je ziet veel, je komt op plaatsen waar je met de auto of de fiets niet of nauwelijks komt of aandacht aan geeft. Bovendien is het een ideale manier om snel los te komen van de dagelijkse beslommeringen.
Een grote wandelreis maken is al een hele tijd een grote uitdaging. Dankzij mijn huidige werkgever (Priva) kan ik drie maanden sabbatical nemen zodat ik deze uitdaging ook kan aangaan.

Reden 2: Italië
Rome als eindpunt van een voetreis heeft mij al jaren geïntrigeerd omdat het de hoofdstad is van mijn ideale vakantieland, maar vooral omdat (zoals het spreekwoord zegt): er vele (mooie) wegen naar Rome gaan! Bijna de helft van mijn geplande wandelroute gaat door Italië.

Tenslotte
Ook voor mij geldt de volgende slagzin: "niet het eindpunt is het doel, maar de reis is het doel".

Geen opmerkingen: