donderdag 24 augustus 2006

Schirmeck

Donon 1008 m
Ben net tussen de buien door (er waren er niet veel) aangekomen in Schirmeck in de Vogezen. Vandaag heb ik voorlopig mijn eerste "top"ervaring gehad met de Donon (1008 m). Dat betekent veel stijgen ( 800 m)en afdalen (750 m). Mijn wandeluitrusting (met name de stokken van de hardloopclub) komen dan goed van pas.
De steen op de foto hiernaast heet "Pierre St. Quirin". Al in de middeleeuwen werden hier processies naar toe gehouden en knielden de deelnemers op het "bankje" van de steen. Als je inzoomt op de foto kun je misschien de tekst erbij lezen. De Donon is al heel lang een belangrijke berg. De Kelten hebben er gezeten en de Romijnen hebben er tempels op gebouwd. Bovenop heb je een gigantisch uitzicht zowel naar Frankrijk als naar Duitsland. Vanwege het regenweer toen ik daar was heb ik er geen foto's van gemaakt.

Vennetjes
De foto hiernaast heb ik gisterochtend gemaakt.
Het oosten van Lotharingen is bezaaid met mooie vennetjes (étangs). Gisterenmorgen met opgaande zon gaven die een mooi beeld. Die wil ik jullie niet onthouden. Ik vind de foto zelf erg geslaagd, maar ik ben dan ook een amateur (mischien denkt Michiel hier wel anders over).







Afstanden
De laatste dagen heb ik (door omstandigheden) grote afstanden gelopen. Met name gisteren heb ik mezelf overtroffen. Omdat het hotel in St. Quirtin dicht was moest ik nog even verder en heb ik uiteindelijk 42,5 km gelopen naar Abreschviller. Ook vandaag zat het weer behoorlijk mee en heb ik ondanks de hoogteverschillen 34 km gelopen. Als dat zo doorgaat ben ik veel eerder thuis dan gepland. Op zich is dat niet verkeerd, want ik mis Mieke best wel (het enige minpunt aan deze reis). Ik lig nu ca. 1,5 dag voor op mijn geplande schema.

Reacties
Ik heb van een heleboel van jullie reacties via email ontvangen. Ik zou wel willen, maar ik ik eenvoudig niet de (internet)tijd om iedereen persoonlijk te bedanken. Daarom bedank ik iedereen via deze weblog voor de hele leuke en enthousiaste reacties. Ik vind ze heel leuk dus wat mij betreft mogen jullie daar mee doorgaan. Ik kan me voorstellen dat jullie vragen hebben die voor iedereen interessanrt zijn. Je kunt ze stellen via email of via het commentaar hieronder dan zal ik ze een volgende keer via het commentaar beantwoorden.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Cees,
Uit je verhalen op de weblog zie ik dat het tempo er nog steeds flink in zit (een flink understatement mag ik wel zeggen). Aan de “ronde tafel” van de trimclub worden je belevenissen en vorderingen natuurlijk uitgebreid doorgenomen en je kunt je wel voorstellen dat iedereen daar zijn heel eigen commentaar op heeft. Ik denk dat de meesten vlak voor het lopen nog even kijken of je weer nieuwe verhalen gepubliceerd hebt. Uit je verhaal lees ik verder dat het enige minpuntje aan je voetreis is, dat je Mieke mist. Ik zou dat eigenlijk willen aanmerken als een heel positief punt.
Vanavond zal ik alleen naar het Gelredome moeten fietsen waar AZ op bezoek komt. Geen bespiegelingen onderweg hoe groot de kans op winst of verlies is en wie er wel of niet zullen spelen. Tijdens de wedstrijd zal ik natuurlijk ook je aanstekelijke enthousiasme missen.

Groetjes Arie

Anoniem zei

beste Cees
ik probeer reeds vaker te reageren maar het lukt niet
veel succes

Ton
Van Waardenburg