woensdag 16 augustus 2006

Metz

Twee dagen en 65 km verder zit ik nu in Metz.
Het lopen gaat me goed af: geen blaren of andere mankementen.

Aan "devotie" geen gebrek.
Dinsdag 15 augustus - mijn eerste loopdag - was hier een feestdag: assunction (ik hoop dat ik het goed spel). In goed Nederlands: Maria Hemelvaart. Ook de naamdag van Mieke!
In Allgrange kwam ik langs een Maria-grot. Daar zou over een half uur een mis worden opgedragen. Omdat ik een "pelgrim" naar Rome was kreeg ik gratis koffie met koek. Gelukkig mocht ik doorlopen en hoefde ik de mis niet af te wachten.

Overnachten
Gisteravond in het enige hotel van Rombas geslapen. Het kon met moeite één ster halen. De waard en zijn vrouw maakten het helemaal compleet. Zij zat om 17:00 uur al helemaal in de olie. Hij serveerde vanmorgen het ontbijt met oud en taai stokbrood. Gelukkig kon ik in een winkeltje nog een flink aantal "pain au chocolat" inslaan. Om mijn ontbijt aan te vullen en proviand voor onderweg.
Vanavond waren er - in tegenstelling tot wat de gids aangaf - geen gites, chambres de hotes (B&B) of hotel te bekennen, of ze waren dicht. Dus dan maar met de bus naar Metz. Kan ik ook gelijk mijn mail checken. Als jullie een mailtje naar me willen sturen: klik dan hier.
Ik heb vannacht een simpel en goed hotelletje.

Geen opmerkingen: